Van Tennenbron naar Gengenbach 60,6 km 183 hgtmtrs

22 mei 2023 - Gengenbach, Duitsland

Het belooft een gemakkelijke dag te worden. Niet te veel km en in vervolg op de lange afdaling van gisteren gaat het de hele dag naar beneden. De paar hoogtemeters die we maken zijn de viaducten en bruggen die er veel zijn over de rivier.

Eerst volgen we het smalle dal van de Schilltag en vanaf het stadje Schilltach het wijdere Kinziger Tal. We doen de ochtendboodschappen in Schramberg bij Bäckerei Mehl und Liebe, waar Wil de meest fotogenieke afbeelding sinds jaren van mij maakt. De Schneck voor bij de koffie en de broodjes waren weer super. Schramberg is nog steeds het centrum van de uurwerk industrie in het Zwarte Woud. De familie Junghans is hier ooit begonnen. Goeie klokken maken zij weten wij uit eigen ervaring. De klok van pa en ma , toch al zo’n 85 jaar , loopt thuis in Amersfoort nog steeds met een precisie van een ‘Zwitsers uurwerk’ .

In vergelijking met gisteren is het vandaag maandag rustig op het fietspad. Iedereen aan het werk en wij heerlijk touren op de fiets. Bij de koffie spreken we een mede vakantiefietser. Het was zijn laatste dag. Je vraagt dan waar hij vandaan kwam. Uit Sevilla, 6 weken onderweg in z’n eentje. Daar zou je dan wel meer over willen horen, maar toch ook maar niet; dat kon wel eens een heel lang verhaal worden . Wij en hij gaan weer verder ieder een eigen kant op.

De stadjes in het Kinziger Tal zijn één voor één plaatjes; echt zoals typisch Duitse stadjes moeten zijn. Heel veel van die mooie Faller vakwerkhuisjes en -kerken en stationnetjes bij elkaar. En een markt met Rathaus. Morgenochtend gaan we Gengenbach bekijken en dan zijn we het Zwarte Woud zo goed als door, dalen we af richting het Rijndal, oversteken bij Kehl op weg naar Straatsburg.

En dat dan in fris gewassen kleding. We waren vandaag vroeg op bestemming . Dat geeft de kans een wasje te doen.

1. FerryS:
    22 mei 2023
    Jammer dat die 'fotogenieke' afbeelding niet bij de selectie zit ;-)
  2. Henk van de Werfhorst:
    22 mei 2023
    Toch wel ? Even doorswipen onder foto’s ?
  3. Henk en Jans.:
    22 mei 2023
    Nou Eppo in de bocht, eindelijk een zakkien mit brögis. Hij is super. Ik zou zeggen, hou hem er in. Maar nu zonder dolle, wat genieten we weer van het verslag en de foto's. Heel fijn
    Thijs belde 5 uur bericht van de directeur Geslaagd, en een vaste aanstelling. Hij zei, oma ik heb steeds een lach op mijn gezicht. Kramp in me'n kaken er van. En wil opa en jij 5 Julie vrij houden en op de diploma uitrijking komen? Dat is natuurlijk een ja
    Jullie een goeie verdere reis. Groeten